Followers

Saturday, June 1, 2013

KOLEJ MATRIKULASI TEKNIKAL JOHOR

Hai.. salam semua.. aku baru balik dari Johor.. wah.. jauh lak kali ni aku pergi jenjalan.. sebenarnya aku pergi hantar adik aku belajar.. lepasan SPM baru ni.. dapat tawaran Matrikulasi teknikal johor ni.. ni pom last minit dia buat keputusan nak pi Matrik.. dia berbelah bahagi antara Matrik dengan UMP.. Last-last pilihan dia Matrik.. so, pergi la daftar dia 27 hb 5 baru-baru ini.. 3 hari gak la aku amek cuti.. disebabkan abang aku takleh nak menghantar dia.. so, terpaksa naik KL dulu la.. mintak mak sedara hantar kan ke Johor.. suami dia orang Johor.. hehehe.. Thanks yer buat family mak+Pakcik.. jasa mu takkan ku lupa.. hihihi..

sampai di johor @ tempat penginapan dalam pukul 6.30 petang camtu la.. menginap? macam menumpang tidur je kot.. ye la.. pukul 7 pagi dah check out.. tapi alhamdulillah la.. semuanya dah dipermudahkan.. adik pun dah ada kat matrik johor sekarang ni.. :(
soobbs.. soobss.. soobb... 



sampai kat kolej ni dalam pukul 11.30 kot..
sebab sebelum tu pergi BSN dulu.. adik belum bayar yuran lagi.. ingatkan Boleh bayar dalam ni.. dah dorg cakap ada. upernya takde..



pi BSN dulu la time ni..
punya la slow.. huhu..
dekat sejam gak kot..
dalam ni jumpa ramai budak2 
Matrikulasi teknikal johor ni..
upernya ramai lagi yang belum bayar..
nasib ada sorg pakcik ni tolong tumpang bayarkan..
num dia 1059.. hihi..
thanks bebanyak yer..




adik .... :)


ni bilik pendaftaran pelajar lelaki



eerr.. umi.. setem hasil mana?



apa ntah yang memeningkan die tu.. hihi..


selepas setel semua perkara.. kunci bilik pom dah dapat.. so, jom pi asrama lak..



bilik yang sangat sempit.. takde pilihan untuk adik.. terpaksa terima..
dah ler orang last sampai bilik tu.. takde kesempatan la untuk adik pilih katil yang elok2 sikit.. almari pun rosak.. bantal takyah nak cerita la.. faham-faham je la yer.. -,-


bilik dah ler sempit.. tapi letak 4 orang jugak.. patut 3 pun dah ok..
tapi apa pun tak boleh.. :)



pemandangan dari atas.. datang lewat.. so, bilik atas ler.. hehe..
bilik sempit lak tu..
setahun.. sabar je la ye dikk...



adik melangkah dengan lemah.. hehe..
masa ni nak g solat..
lepas solat kami balik la tinggal dia kat sini..

bubye adik... :)

belajar rajin-rajin...




20 comments:

Syuhada Salleh said...

biasa la tu klau daftar lmbt msti dpt blik yg xbape ok sgt..

Pwincess sarah said...

biasa la tu..dah tak ada pilihan dah.. ^_^

Suhaila Zahari said...

Adik..belajar rajin2 jugak ye! hehe

lisandramalina said...

Bkn semua orang dapat peluang belajar.Jdi bila dah ad peluang..Belajarlah rajin2..kejar lah cita-cita kerana ianya penentu masa depan kita..

Iehah Farihah said...

tahniah untuk adik awak..belajar rajin2 tau...

Keyme Keymoo said...

tak apa, tahan sikit, setahun sekejap je,pejam celik, pejam celik dah setahun :)

alvas-87 said...

Syuhada Salleh - haah, mmg lambat pun.. dapat bilik camtu la


Pwincess sarah - terpaksa terima :)

alvas-87 said...

Suhaila Zahari - adik kate " ok kak suhaila" hehehe..


lisandramalina - hmm.. harap die belajar rajin2 la.. HP tu ketepikan.. :)

alvas-87 said...

Iehah Farihah - Thanks yer :)


Keyme Keymoo - haah.. harap-harap die tahan la..

WeenJoe said...

tahniah untuk dia :)

AkmaFaizal said...

tak pe lah...belajar bersusah2 dulu kan. In Sha Allah, 2-3 bulan nnt dah biasa. ade hikmah semua ni. Jgn patah semangat nk belajar udah la yer. Demi masa depan yg gemilang. :)

SyieraDahhari said...

ape ape pun, tahniah tuk si adek !
moga dye berjaya dengan pilihan di ambil :)

Fatimah said...

Sedih pula yang last tuh. Berjuang untuk belajar! Lepas ni saya pula :o

cik amal said...

rindu nak daftar itu ini masa mula2 masuk U
rindu kenangan kena beratur bagai.. hahaha

Farhain Azmi said...

Dulu Yong pun berbelah bagi sama ada nak masuk matriks atau bt diploma kat Uitm. last2 pilih Uitm, sebab risau tak boleh bawa subjek2 kat matriks.

Setahun adik alia kat sana mesti banyak cabaran. Semoga dia tabah melaluinya.

ecah khalili said...

Tahniahh..semoga berjaya dalam bidang y u ambik k..

Jue Azrin said...

belajar dari kesusahan adik bukan senang untuk berjaya.. yang penting sabar berusaha dan tekun...insyaallah kejayaan menanti..

lienliendot said...

tahniah untuk adik . blajo rerajin yer.

p/s: jangan homesick pulak yer ^^

Noor Najwa said...

tahniah..bukan senang sekarang nie nak dapat tempat kat matrik atau universiti..banyak persaingan..

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam.TAHNIAH utk adik Alvas ya....bljr rajen2 :)