Followers

Friday, December 31, 2010

PAHIT MANIS 2010.

.................................................................................................

2010 melabuhkan tirai.. pelbagai cerita suka dan duka.. yang telah kita tempuhi.. banyak cerita telah di kongsikan bersama.. ada juga dirahsia hanya diri ini mengetahui... Semua orang pasti ada cerita tersendiri.. tak kurang juga dengan aku.. PAHIT & MANIS telah melewati 2010.. semuanya tetap terpahat dalam memori...tak banyak yang dapat aku kongsikan.. perjalanan aku sepanjang tahun ini lancar.. untuk tahun ini shaja 3 tempat kerja yang telah aku jejakkan kaki tuk aku mencari rezeki.. alhamdulillah rezeki aku masih murah. aku bersyukur...

ZEUS - tempat kerja first aku..
- Kedai Komputer
- Dalam suka ada duka
- 9 bulan aku berkhidmat di sini..
- Akhir bulan 5 kedai ni berakhir..
- Rakan kerja aku arwah abang boy meninggal dunia 10/11/2010
alfatihah...

Zhargus - tempat kerja ke dua aku
- juga kedai komputer
- 2 minggu je aku kerja di sini
- berhenti sebab?? hanya aku yang tahu.
- Best jugak kerja sini.. dapat la kenal Huda, sue n yati..

2y - Tempat kerja ke tiga aku
- Sampai sekarang aku masih berkhidmat tuk 2y
- Jiwa aku lebih di sini berbanding 2 tempat di atas..
- Ramai kawan aku dapat..
- 18/8/2010 tarikh aku mula kerja..
- (' , ')

9bulan kerja d Zeus.. aku dapat la seekor keli..
hehe.. aku sayang keli aku.. 9bulan kumpul duit..
tu la harta yang aku ada.. yang nmpak di mata la..
:)


di samping keli tersayang


Sepanjang tahun ni 3 cek NUFFNANG telah menjadi milikkku..
Selamat sampai di tanganku.. hehe..
Thanks nuff..
sekarang tgh tunggu cek ke 4..
alhamdulillah... rezeki.

tu je yang aku mampu coretkan.. kongsikan bersama..
semoga hari-hari yang mendatang akan memberi lebih sinar..
akan lebih membawa erti kepada kita semua..
semoga rezeki makin bertambah... umur pom bertambah...
sekian... Bye2 2010...

RAKYAT TERENGGANU CUTI AHAD :D

....................................................................................................

❤ Salam semua ❤

seperti semua orang tahu.. kita di beri cuti sempena kemenangan Pasukan
Bola Sepak Piala Suzuki... Tapi Terkedu jugak la Cuti jatuh Hari Jumaat..
seperti sediamaklum.. Terengganu memang dah cuti Jumaat...
SO sad... tak adil la...
tapi... petang kelmarin agak kecoh la bila ramai cakap Terengganu cuti Ahad ni..
Aku pon agak Terkejut la.. harap2 betol..
Bila tgk laman Web Trngganu.. haa... tu dia... memang cuti dowwhhh....
member2 satu kerja tanya la bos lak.. nak kan kepastian..
bos ckap cuti la.. yahhhooooo!!!!!!!!!!!

So... tiga hari berturut2 jugak la aku cuti.. ngeh3....
hmmmm
apa nak buat erk tiga hari..
nak kuar jejalan.. tapi hujan...
blogger-emoticon.blogspot.com

Wednesday, December 29, 2010

MALAYSIA JUARA PIALA SUZUKI AFF

........................................................................................

❤ Salam semua ❤

Tahniah buat Malaysia.. tu je aku nak pos.. hihihi..
Lambat pulak aku 0n9 malam ni.. tgk bola punya pasal..
nasib berbaloi.. so.. tahniah sekali lagi buat Pasukan Malaysia...



pengadil yang berat sebelah..

Friday, December 24, 2010

KATAK

...............................................................................................

❤ Salam semua ❤

apa itu katak?? katak itu katak la... kodok tu apa plak.. ??? tapi yang pastinya semalam ada seekor katak dalam rumah aku.. asal hujan je mesti katak ngader2 masuk umah aku.. tingkap lak jenis tak rapat.. eeeiiiiiiiuuuuuuu.......... geli aku...... kelmarin dulu pom ada... yang tolong buang katak tu abah aku laa... hehe.. aku? tolong tengok aje... hmm.. kalau katak masuk rumah.. apa maksud nye erk... ??? ada siapa2 tahu??


itu la kataknya...

blogger-emoticon.blogspot.com

Wednesday, December 15, 2010

HAPPY BESDAY ADIK..

.........................................................................................

❤ Salam semua ❤

Selamat ulang tahun yang ke 15 tuk adik aku..
Aliff Sufian.. kebetulan hari ini dia balik dari KL..
so.. sambut je la.. ehe.. :D
tapi takde la sambut besar2 an pom..
biasa2 aje..
yang penting KEK!!!!
haha...




innocent face

Friday, December 3, 2010

K...F.....CCCCCCC.....

.........................................................................................

❤ Salam semua ❤

uoolsss... makan K..F..c lagi.. hehehe... suka kfc.. chezy wedges lagi aku suka.. thank for my mom dah belanje aku makan kfc.. tu semua sempena besday aku yang hari tu.. tak sempat nak blnja.. rini baru sempat.. :D :D :D
biasa makan mcm ni adik ada.. tuk hari ni takde.. :(
die kat KL.. Dah 6hari.. so kpda adik..
kk lia makan dulu yer... :D :D
blogger-emoticon.blogspot.com







nak makan dulu yer... :)

Friday, November 19, 2010

PUDING TRIFLE

................................................................................................

❤ Salam semua ❤

semalam aku buat puding trifle.. lama dah aku nak makan puding ni.. nak beli tak ramai yang jual.. lau jual pon mahal kot.. rasa pon mybe tak sedap mana kot.. kot la.. aku nak buat pon tak reti... tapi bila search resepi kat internet... macam senang aje.. bukan macam.. memang senang pom... semalam balik dari giant.. lepas beli bahan2.. sampai umah kul 8.40 la lebih kurang.. kul 9 tu terus aku buat.. :) :) kejap je buat puding ni.. 30 minit siap dah... betapa senang nyer nak buat.. dan betapa sedapnyer...



antara bahan2 yang diperlukan..

operasi dimulakan..

first.. atur kek dlam bekas.. :)
air koktel tu siram atas kek..
aku buat 2bekas..



lepas tu aku masak kastard + 1tin susu + 1sdu gula + 1tin air..
kastad aku guna 3sudu aje.. aku tuang kan atas kek tadi..
n tabur la koktel tu..


akhir sekali masak jeli la.. dalam 5minit gitu..
lepas tu tuang je la atas lapisan tadi tu..
aku guna perisa strawberi..
masa masak tu kuat bau dia..
tapi bila makan best je...
:)




siap pommm 2 bekas.. hehehe...
letak lam peti la dulu..
dah sejuk baru mamam....
cedappp...


malam yang sunyi..

................................................................................................


❤ Salam semua ❤

semalam.. aku n family p sesuatu tempat la...
kat KG Cina.. yg punya urusan umi n abh aku. aku n adik aku just menyebok je...
hehehehe... tmpat tu dekat nga pasar payang..
fuhhh.. sunyi je tempat tu.. kereta yang lalu pon kdg2 je...
bila dah parking.. umi ty nak ikut ke tak...
ke nak duk lam kerete aje..
aku n adik aku cakap nak duk lam kerete aje...
30minit lam kereta ckup menakutkan... hihi..
maklumlah situ sunyi... bila pndang belakang je.. nmpak la skmpulan lelaki..
macam mat2 indon la.. berjalan ke arah kereta...

eiii... takut.. aku dgn adik aku pon buat2 tak tahu la..
pura2 tido.. handphone kat tgn dah sedia nak dial num umi aku..
hehehe.. nasib die lalu je.. terus masuk lorong...

selang 20mnit lepas tu.. ada la laki2 rambut panjang...
dari arah depan sebelah sana.. tiba2 berjalan seakan2 ke arah kereta..
adik aku tak henti2 berkata "masuk lorong" "masuk lorong" "masuk lorong"..
"masuk lorong" "masuk lorong" "masuk lorong"..

nasib la laki tu masuk lrong... menakutkan jugak la tgk dia...
huhu.. lepas tu umi n abh aku pon dtg.. hihihih...
baru lega... bila beredar dari situ baru la nampak... rupanya lelaki tu ada kat situ je..
bahayaaaa.....





balik dari tempat tu singgah Giant sebentar...

Wednesday, November 17, 2010

SALAM AIDIL ADHA...

.......................................................................................


❤ Salam semua ❤

Selamat menyambut hari raya aidil adha buat semua umat islam..
tak kira la di mana jua anda berada.. yang takleh balik kampung tu... sabor
aje yer... kih..kih..kih.. bila raya aidil adha aje.. ada la lembu2 yang dikorbankan..
kat umah tok aku saja ada 3ekor.. baru je di tumbangkan tadi... :(

hari ini rumah aku uwat soto aje.. fvrte aku ar tuhh..
hmm.. yg paling aku suka..... cuti 3hari la.. lalalalalaa..

sukanye aku raya jatuh hari rabu.. nasib tak hari jumaat..
3hari takyah pi kerja.. syok....
di sini dlu yer cttan kali ni..
jom tgk gmbar... juga ada video...
:)








video



video


video


blogger-emoticon.blogspot.com

Friday, November 5, 2010

Rojak...

......................................................................................

❤ Salam semua ❤

aku tak tahu apa korang panggil.. tapi aku pnggil rojak aje...
ada yang panggil pasembur.. rasa2 la... kui3....
aku suka makan rojak ni.. lau tak makan nasi beli rojak je la..
harga RM3.50 aje.. ada ayam, jeput, telur, mi kuning, sayur2 la sikit..
ada ubi kentang.. pastu ape ntah lagi.. lupa dah... kena lak dengan kuah kacang
yang pedas2 sikit.. hihihi.. perggghhhh.. sedappp...
lau yang kat tepi kerja aku tu ada jual jugak.. harga RM3.00 aje..
sedap jugak.. tapi cepat habis... tak sempat la tuk aku beli...
so beli kat kampung aku ni je la.. tapi memang tak tipu ar... best....





yummyy....

Tuesday, November 2, 2010

CEK NUFFNANG kali ke 3

........................................................................................

❤ Salam semua ❤

jika kelmarin aku bercakap tentang duit... kali ini... duit jugak..
entry kali ni pasal cek nuffnang.. balik kerja tadi tengok2 ada sampul surat tuk aku. tengok2 upernya cek dari nuffnang.. ni yang ke 3 aku terima.... thanks yer nuff... aku ni dapat sikit terus tebus la... lau banyak2 kan.. nanti lau kena reject merana...
sob..sob..sob.... :(

so.. sikit2 lama2 jadi bukit.. tak gitu.... berblog ni pon suka2 je..
dah orang bagi "pintis" suka2 tu.. happy la jugak... hahaha.. ketawa puas...



yang first aku dapat paling banyakkkk.....
second punyer paling sikit....
kali ni punyer boleh tahan la... boleh ar nak wak bayar streamyx aku ni...
hak3....... klu je tu.. streamyx ni bukan aku pon yang bayar....


bukan nak eksyen.. just kongsi2 cerita je.... huhu..
so.. pada kenkawan... selamat maju jaya... wink!!


amount telah ditutup yer... tapi klu dah bagi tadi.. teka ar...
lau nampak.. nampak ar...
tak banyak.. tak sikit... hihihi....

ok lah.. setakat ni sahaja coretan dari aku...
selamat malam...


Monday, November 1, 2010

gaji...

.........................................................................................................

❤ Salam semua ❤

gaji dah dapat..
baru je dapat tadi.. kuik3......
tu je nak cakap...
jumaat ni leh ar g jejalan nga umi n adik..
makan kfc ker....
lalalalala......



bukan jauh pon.. giant or maidin aje...
dah tu je yg ada.. hahaha...
koman tol.. kan..


bubye.......

Friday, October 22, 2010

makan mee soto :)

.....................................................................................

❤ Salam semua ❤

bila lama tak update... tup2 update-update mesti tntg makanan..
hehehe.. nak wak cmne kan.. dah suka makan..
hari ni menu soto..
umi aku la yang buat.. bestt.. sangat2 best...


adik aku pon makan banyak...
rempah biasa umi buat sndiri aje..
tapi yang hari ni guna rempah mak sdara bagi..
soto ni fvrte aku gak la..
bila ada begedil lagi la ummmmmmpppphh... hehehe...
blogger-emoticon.blogspot.com










sekian.. bye...

Friday, October 8, 2010

SEJENAK DI SUA RASA...

.................................................................................

❤ Salam semua ❤

penatt uoolllssss... baru je balik kejap tadii..
hmm... kul 9.10 ar sampai rumah tadi... hehehe..
pukul 4.30 tadi lepas solat asar.. aku kuar nga wanie..
g sua rasa.. bertempat di pulau warisan..
fuuhhh.. sesak.. ramai giler orang serbu tmpt tu..
aku mula la fikir paking takde dahh.. tapi.. banyak tmpt paking...
pada yang nak pi tu.. takyah risau la... cukup sngat2 la..
smpai sana lam kul 5 kot.. berjalan2 la aku dgn wanie...
hampir smua gerai aku singgah kot..
smpai satu gerai tu.. aku tgk punya la ramai....
aku pun pi la singgah situ.. ooo.. ptt la..
ada retis2 upernya.. aku tak nmpak mana..
dah brdiri pun kat blkg kan.. jnguk2 gitu je la..
ada aliff satar n tam.. yg len tak kenal...
aha...
masa dieorng buat poco-poco..
baru la nmpak mereka2 itu dgn jelas..




best tgk dieorang wak poco2.. aha.. :D
i liiikeeee.... lepas tu pi jalan2 kat gerai lain lak.. hehe.






tgk2 jam dah 6.30.. so.. nak balik la plak.. aku pun pi la sebelah sana dimana tmpt paking kereta tadi.. tgk2 bnyak lagi upernya gerai2 yang aku tak singgah lagi.. aku pun just lalu2 je la.. beli kerepek2 aje.. tak mahal mana...



lepas beli kerepek tu aku nga wani pun mlgkah untuk pulang..
cari-cari kereta.. tak jmpa2.. upernya jauh jugak la kami berjalan..


tolong2...pening.. tak jumpa kereta.. ahaha...








bila dah jumpa kereta... aha.. gambar ar kejap...



pemandangan dari arah sana sngat2 cantik.. matahari dah nak terbenam...


smpai pkul 7.35... kereta masih tak bergerak.. jem teruk gak la... ada je kereta2 yang nak memotong... ishh.. ja'att...

lepas tu... keadaan terkawal la...
behenti la solat dlu kat masjid putih.. nak balik terus takut tak sempat solat..

dah solat perut lak lapar... pi la cari kedai makan....

jumpa la kedai ni.. terletak di chabang tiga..
makanan dia best2 gak la..


nasi pun dah smpai... makan2.. hehehe..
aku order nasi goreng ikan masin aje..


okay la.. smpai sini dulu yer coretan kali ini..
bye...