Followers

Tuesday, May 25, 2010

BUAH MEMPELAMMM..

...............................................................................................................................

ASSALAMUALAIKUM WBT..

kali ni aku pon tak tahu nak citer aper.. hehe..
hmm.. tajuk buah mmpelam kan..
so pasal buah mmpelam la.. hahaha..

blogger-emoticon.blogspot.com

asal pokok mula berbuah je.. ramai yang dtg umah..
tuk ape? ehem3..
nak booking buah mmpelam la..
ayah aku tu baik hati.. sape2 mntak dia akan bg la..
aku heran jugak.. ape la yang menarik sngat..
nak kate best.. best la jugakk.. hahaha..
tp dah tiap2 tahun dtg mntak..
tp yang mntak tu aku tak marah la..
yang curik tu... aiishhhh.. benci benor aku...
mak aku kata..sabar la.. dah die teringin tgk mmpelam besar...
Buah besar2 la jugak.. so tak lah bnyak dapat nye.. dalam 100 kot..
lau jual gila makk aaiiii...

blogger-emoticon.blogspot.com

Tapi aku tak heran mane.. ( cakap eksyen lebih.. haha :D)
mybe sbb yg pokok umah aku pnya kot..
lau la aku tak pnh rasa.. aku pon tringin...
tp yg curik tu agak2 la... tnggu la buah tu masak dlu..
ape daaa.... buah ni tak msm lau tak msk lagi.. tawar..
so.. buat rugi jer... msti korang akan cakap..
tak best pon.. tapi baguih jugak la.. tak ar ko nga geng2 ko curik ag kan..
sbb ko rasa tak best ... haha..


Ni la buah mempelam tu.. berat 1.8kg.
besar cam bekas aiskrim la lebih kurang.. besar sikit kot..
berat dowhhh...
blogger-emoticon.blogspot.com


26 comments:

Mario said...

buah tak sempat masak le org curik...dah masak nnt tak sempat arr sbb tuan pokok dah amik dulu...kihkihkih

aesthetic said...

bes0r bapok..haha...cm best je

atoyis said...

waa..BESAR PUNYAAAA!!!!

akuvision said...

huhuhuh...buah pauh besar camtu buat air besh!

~NURUL~ said...

wow.. terliur tgk buah tu.. kalaulah warna dia lagi terang.. mau basah keyboard I.. ngahahahah

iqbalsyarie said...

subhanallah...besarnya!1st time singgah sini dah ter kagum tengok buah yg besar tu.hehe.. jakun sikit~hehe

Nur -al- Ain said...

fuhh.. pelam yang besar ni mmg bsedap, lemaklemak manis.. dulu ade gk jiran slalu bg ;) tapi skang takde dh.. hehee

AZRI HAKIM AZMAN said...

Azri dh follow..

hanie@nisya said...

suka giler mempelam. naaaakkkk!!!! heheee

asfz lily said...

besarnya mempelam tu..wee...
yumm...

http://asfzlily.blogspot.com

Ezad said...

eh besornye.... baka apa nie...

Roronoa Zoro said...

mai aii.. besarnya.. perhhh...

SwEetForEst said...

wooohooo..besa nye..puas mkn ni..

^___^

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ said...

nakkkkkkkkkk
aku ngidam ni


hahaha
tetiba

Rashid said...

salam

sedapnya.. eeeeee...

Ezzah said...

mak aihh..besarnya buah tuh. naaaaakkkk jugak! :)

✿nenek moden✿ said...

wohhh!!besarnyee...sedap tol kalau makan.ni

NiNa' said...

owhhh sedappnye buah pelammmmm

Style said...

besornyerr, kalo mkn sbji, msti knyang, haha~

shey said...

na booking jugak ! ta banyak la , 30 biji je , boleh nggak tuan umah ?? teehee

qimiqa said...

wow.. besh nyer.. skew sgt ngan mempelam.. aduh... sdp nyer

EDDY DY said...

mempelam??? aku pikir mangga tadi..besar jugak yer...x masam ker?

ASaDa RyutaRo said...

bapak besar mempelam tu.. semua buah dia besar2 bagak camtu ke??

hurmm.. kadang2 yg datang mencuri tu bukan sebab apa. saja nak test ilmu mencuri la tu. dia x kira la sedap ke tidak. uhhh..

**dah xde lagi pokok mangga kat depan rumah. dlu ada 4 batang, syok time berbuah!

bARdbOO said...

besarnye buah mangga tu..huhu

Nur Su'aidah said...

kat umah kite, buah die mg besar cmni :) seronok makan.

MiszMaryaNe said...

perghh, shedaappp tuh,
dah kecur nih,
kalo yg mude2, buat asam ag bez..XD