Followers

Friday, November 19, 2010

PUDING TRIFLE

................................................................................................

❤ Salam semua ❤

semalam aku buat puding trifle.. lama dah aku nak makan puding ni.. nak beli tak ramai yang jual.. lau jual pon mahal kot.. rasa pon mybe tak sedap mana kot.. kot la.. aku nak buat pon tak reti... tapi bila search resepi kat internet... macam senang aje.. bukan macam.. memang senang pom... semalam balik dari giant.. lepas beli bahan2.. sampai umah kul 8.40 la lebih kurang.. kul 9 tu terus aku buat.. :) :) kejap je buat puding ni.. 30 minit siap dah... betapa senang nyer nak buat.. dan betapa sedapnyer...



antara bahan2 yang diperlukan..

operasi dimulakan..

first.. atur kek dlam bekas.. :)
air koktel tu siram atas kek..
aku buat 2bekas..



lepas tu aku masak kastard + 1tin susu + 1sdu gula + 1tin air..
kastad aku guna 3sudu aje.. aku tuang kan atas kek tadi..
n tabur la koktel tu..


akhir sekali masak jeli la.. dalam 5minit gitu..
lepas tu tuang je la atas lapisan tadi tu..
aku guna perisa strawberi..
masa masak tu kuat bau dia..
tapi bila makan best je...
:)




siap pommm 2 bekas.. hehehe...
letak lam peti la dulu..
dah sejuk baru mamam....
cedappp...


malam yang sunyi..

................................................................................................


❤ Salam semua ❤

semalam.. aku n family p sesuatu tempat la...
kat KG Cina.. yg punya urusan umi n abh aku. aku n adik aku just menyebok je...
hehehehe... tmpat tu dekat nga pasar payang..
fuhhh.. sunyi je tempat tu.. kereta yang lalu pon kdg2 je...
bila dah parking.. umi ty nak ikut ke tak...
ke nak duk lam kerete aje..
aku n adik aku cakap nak duk lam kerete aje...
30minit lam kereta ckup menakutkan... hihi..
maklumlah situ sunyi... bila pndang belakang je.. nmpak la skmpulan lelaki..
macam mat2 indon la.. berjalan ke arah kereta...

eiii... takut.. aku dgn adik aku pon buat2 tak tahu la..
pura2 tido.. handphone kat tgn dah sedia nak dial num umi aku..
hehehe.. nasib die lalu je.. terus masuk lorong...

selang 20mnit lepas tu.. ada la laki2 rambut panjang...
dari arah depan sebelah sana.. tiba2 berjalan seakan2 ke arah kereta..
adik aku tak henti2 berkata "masuk lorong" "masuk lorong" "masuk lorong"..
"masuk lorong" "masuk lorong" "masuk lorong"..

nasib la laki tu masuk lrong... menakutkan jugak la tgk dia...
huhu.. lepas tu umi n abh aku pon dtg.. hihihih...
baru lega... bila beredar dari situ baru la nampak... rupanya lelaki tu ada kat situ je..
bahayaaaa.....





balik dari tempat tu singgah Giant sebentar...

Wednesday, November 17, 2010

SALAM AIDIL ADHA...

.......................................................................................


❤ Salam semua ❤

Selamat menyambut hari raya aidil adha buat semua umat islam..
tak kira la di mana jua anda berada.. yang takleh balik kampung tu... sabor
aje yer... kih..kih..kih.. bila raya aidil adha aje.. ada la lembu2 yang dikorbankan..
kat umah tok aku saja ada 3ekor.. baru je di tumbangkan tadi... :(

hari ini rumah aku uwat soto aje.. fvrte aku ar tuhh..
hmm.. yg paling aku suka..... cuti 3hari la.. lalalalalaa..

sukanye aku raya jatuh hari rabu.. nasib tak hari jumaat..
3hari takyah pi kerja.. syok....
di sini dlu yer cttan kali ni..
jom tgk gmbar... juga ada video...
:)








video



video


video


blogger-emoticon.blogspot.com

Friday, November 5, 2010

Rojak...

......................................................................................

❤ Salam semua ❤

aku tak tahu apa korang panggil.. tapi aku pnggil rojak aje...
ada yang panggil pasembur.. rasa2 la... kui3....
aku suka makan rojak ni.. lau tak makan nasi beli rojak je la..
harga RM3.50 aje.. ada ayam, jeput, telur, mi kuning, sayur2 la sikit..
ada ubi kentang.. pastu ape ntah lagi.. lupa dah... kena lak dengan kuah kacang
yang pedas2 sikit.. hihihi.. perggghhhh.. sedappp...
lau yang kat tepi kerja aku tu ada jual jugak.. harga RM3.00 aje..
sedap jugak.. tapi cepat habis... tak sempat la tuk aku beli...
so beli kat kampung aku ni je la.. tapi memang tak tipu ar... best....





yummyy....

Tuesday, November 2, 2010

CEK NUFFNANG kali ke 3

........................................................................................

❤ Salam semua ❤

jika kelmarin aku bercakap tentang duit... kali ini... duit jugak..
entry kali ni pasal cek nuffnang.. balik kerja tadi tengok2 ada sampul surat tuk aku. tengok2 upernya cek dari nuffnang.. ni yang ke 3 aku terima.... thanks yer nuff... aku ni dapat sikit terus tebus la... lau banyak2 kan.. nanti lau kena reject merana...
sob..sob..sob.... :(

so.. sikit2 lama2 jadi bukit.. tak gitu.... berblog ni pon suka2 je..
dah orang bagi "pintis" suka2 tu.. happy la jugak... hahaha.. ketawa puas...



yang first aku dapat paling banyakkkk.....
second punyer paling sikit....
kali ni punyer boleh tahan la... boleh ar nak wak bayar streamyx aku ni...
hak3....... klu je tu.. streamyx ni bukan aku pon yang bayar....


bukan nak eksyen.. just kongsi2 cerita je.... huhu..
so.. pada kenkawan... selamat maju jaya... wink!!


amount telah ditutup yer... tapi klu dah bagi tadi.. teka ar...
lau nampak.. nampak ar...
tak banyak.. tak sikit... hihihi....

ok lah.. setakat ni sahaja coretan dari aku...
selamat malam...


Monday, November 1, 2010

gaji...

.........................................................................................................

❤ Salam semua ❤

gaji dah dapat..
baru je dapat tadi.. kuik3......
tu je nak cakap...
jumaat ni leh ar g jejalan nga umi n adik..
makan kfc ker....
lalalalala......



bukan jauh pon.. giant or maidin aje...
dah tu je yg ada.. hahaha...
koman tol.. kan..


bubye.......