Followers

Wednesday, November 9, 2011

sambutan aidiladha bersama rakan sekerja

salam semua.. Belum terlambat rasanya nak ucap Selamat hari raya Aidiladha.. heee... memang belum terlambat pom.. dalam suasana raya lagi.. daging dalam peti pom masih banyak.. tahan setahun agaknya.. setahun??? lama tu... ekekeke..

ok.. bercerita pasal raya haji ni kan.. sebenarnya agak lama jugak la aku tak tengok lembu-lembu kena sembelih ni haa.. memang lama la.. tapi tahun ni aku berpeluang la nak tengok lembu kena sembelih.. tapi yang pejabat aku punya la yang qurban kan.. hee.. 2ekor lembu putih..

awal pagi lagi aku dah pergi.. kunun-kununnya sembelih lembu pukul 8.15.. tapi takdelah seawal tu.. makan-makan dulu... baru la mula..



Tarik..tarik...tarik...!!!



Perempuan menjadi penonton aje yer.. ekeke...



haa.. dah selamat dah seekor...



Lembu ke 2...



Sembelih sudah... apa lagi??
.
.
.
.
.
.


tarikkkk lagi...



yang 2org ni... tak nak tolong ke.. ehehehe...



ni dah nak mula lapah la ni.. :)



lapah jangan tak lapah.. jom tengok gmbar lain lak..



penonton setia


best tengok tau.. tak caya tanya budak-budak ni ha..



cepat dieorang buat kerja..



yang ni pom boleh tahan la..







heee.. lelaki dah ramai dah.. so.. hihihi..



acara memotong bermula..










tahu apa ni???



tuan rumah sedang menyediakan air kat belakang tu ha.... nampak?






sesi pembahagian...





dah sudah kerja.. makan plak...



Nasi yang lebih di bungkus.. buat balik rumah la.. hehehe



Kuih cream Puff yang best... hehehe


26 comments:

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

best tu :)

Tina Othman said...

daging nak tapi bab nak tgk org buat kerja korban mmg tak suka, tak tau kenapa

~diAhOntHeblOg~ said...

meriah nye..

alvas-87 said...

::ini belog saya . cinta hati saya::
-- memang best...

alvas-87 said...

Tina Othman -- aiikk.. kenapa tu.. hehe

alvas-87 said...

~diAhOntHeblOg~ -- meriah..meriah... hehehe :)

fiey zara maliqa said...

tak leh tgk darah *pengsan*
heh.

budak kacamata said...

wah..bestnyer masuk majlis..sye xpernh pon tgk life..tgk gmba byk la..huhu

alvas-87 said...

fiey zara maliqa -- jangan pengsan kat lembu sudah.. ekeke

alvas-87 said...

budak kacamata -- tak pernah pergi kat Orang sembelih lembu ke.

tiefazatie said...

isk..ngeri...

suka cream puff tue!sedap tue kan2..

alvas-87 said...

tiefazatie -- ngeri ke.. hehehehe.. hmm.. cream puff tu memang sedap.. :)

AbgferOz said...

err... mcam2 ragam ada... jadi penonton je ekk :P

fiQ'Ra said...

sonoknya... mas tak prnah tgk lembu kena sembelih depan2 mata ;(

KSWSK said...

tang mkn mmg semua nak join

alvas-87 said...

AbgferOz -- jadi penonton aje.. ekekeke :)

alvas-87 said...

fiQ'Ra -- kenapa tak pernah pergi ke mana2 tempat

alvas-87 said...

KSWSK -- itu sudah tentu... heeee :)

tiefazatie said...

aah..takut..haha..tue ah..tgk pun tau sedap nie..hehe

khairul said...

SEMANGAT GOTONG ROYONG NIH

Seri Bahasa said...

bab ni yang seri cian nak tengok...tapi kalau dah masak makan juga lauknye...

Cik tikah said...

salam aidiladha jugak :) betul, ada daging dlm peti lagi. hehehe..

alvas-87 said...

tiefazatie -- biasa beli yang bulat tu je.. hehe.. yang pnjg gini tak tahu lak mane jual.

alvas-87 said...

khairul -- hee.. mestilah.. tu cepat siap :)

alvas-87 said...

Seri Bahasa -- tula.. sian tgk.. huhu.

alvas-87 said...

Cik tikah -- tu la.. hehehe